برگزاری کارگاه آموزشی مبانی، مفاهیم و اصول رویکرد شناختی- رفتاری(CBT) در مددکاری اجتماعی
دوره آموزشی مبانی، مفاهیم و اصول رویکرد شناختی - رفتاری(CBT) در مددکاری اجتماعی با تدریس دکتر چناپارچی تسهیلگر آموزشی قطب 10 کشوری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، دوره آموزشی مبانی، مفاهیم و اصول رویکرد شناختی - رفتاری(CBT) در مددکاری اجتماعی با تدریس دکتر چناپارچی تسهیلگر آموزشی قطب 10 کشوری و با حضور سلطانی فرد، مسئول مددکاری اجتماعی معاونت درمان، داودپور،کارشناس مددکاری اجتماعی معاونت درمان و برخی از مددکاران اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران، شنبه بیست و پنجم و سه شنبه بیست و هشتم دی ماه 1400 در معاونت درمان دانشگاه برگزار شد.
هدف از این نشست، آموزش مددکاران اجتماعی کارآزموده به منظور حضور مؤثر بر بالین بیمار و حل مسائل مربوطه با استفاده از رویکرد شناختی - رفتاری براساس جدیدترین نظریه های این حوزه بود.
دکتر چناپارچی اطلاعاتی در خصوص مفاهیم اصلی در رویکرد مذکور، اصول دهگانه مشترک برای همه بیماران و روش های افزایش مهارت های حرفه ای با تکیه بر این رویکرد مطرح و در مورد فرآیند کار با مراجع علمی توضیحاتی را ارائه کرد.
وی گفت: در جلسه اول باید رابطه درمانی (اتحاد درمانی) سازنده همراه با اعتماد، همدلی، گرمی و توجه خالصانه با مراجع صورت گیرد و در خصوص ساختار درمان و دستور جلسه، مسئولیت های مراجع و درمانگر، انتظارات طرفین از یکدیگر، مشکلات کنونی مراجع، عملکرد فعلی، نشانگان و تاریخچه مشکلات وی، آشنا نمودن بیمار در مورد این رویکرد، تعیین تکالیف، خلاصه نمودن جلسات و بازخورد گرفتن از کیفیت هر جلسه صحبت شود.
دکتر چناپارچی افزود: بعد از گذر از جلسه اول ضروری است که در جلسات بعدی به مرور مختصر آنچه که در جلسه قبلی گذشته، تعیین دستور هر جلسه، مرور تکالیف، خلاصه سازی از هر جلسه و در نهایت یادداشت برداری درمانگر از فرآیند کار انجام شود.
دکتر چناپارچی ضمن توضیح انواع تحریف های شناختی که فرد در موقعیت های متفاوت با آن روبه رو می شود، به انواع تکنیک های شناختی مورد استفاده در این رویکرد اشاره کرد.
ارسال نظر